In het artikel ‘Teaching is a co-learning experience’: academics reflecting on learning and teaching in an ‘internationalized’ faculty (2007, pdf) beschrijven Robson en Turner een onderzoek naar de discours van een faculteitsteam van een internationaal georiënteerde faculteit in Engeland over het thema internationalisering en de effecten hiervan op leren en onderwijzen én oriëntatie- en begeleidingsprogramma’s van internationale studenten. Het artikel is met name relevant omdat het illustreert hoe bij een team onderwijsprofessionals door middel van constructieve dialoog verandering in denken over bepaalde concepten kan optreden, met als doel het verbeteren van de dagelijkse onderwijspraktijk.
Deze proefbespreking is geschreven in kader van het pre-master traject Teaching and Learning in Higher Education(VU)
Proefbespreking Artikel Robson Turner
Proefbespreking artikel ‘Teaching is a co-learning experience’: academics reflecting on learning and teaching in an ‘internationalized’ faculty van Jeroen Bottema is in licentie gegeven volgens een Creative Commons Naamsvermelding-NietCommercieel-GeenAfgeleideWerken 3.0 Nederland licentie.