Leervlak

‘Vragenuurtje’

Leestijd: < 1

Niet schrikken, ik blog.

Op 17 januari, pre-@benthebloem, mailde ik mijn collega’s van de School of Education Amsterdam het onderstaande:

Het is vrijdagmiddag, en ik heb de hele ochtend mails verstuurd. Over allerlei onderwerpen, maar allen met het kenmerk dat ik ‘iets verzoek’. Ik moet dat doen, het is belangrijk voor mijn werk. Het is echter de vraag of u dat ook zo ervaart. Ik ben mij daar van bewust.

Zo heb ik vanochtend de slb-ers van het eerste jaar flink wat mails gestuurd. Ik voel me lichtelijk bezwaard, alsof ik ‘spam’ verstuur.

Ik probeer zoveel mogelijk zaken ‘in de wandelgangen’ te regelen, maar het scheelt soms zo veel tijd om het via de mail te doen.

Echter, zaken moeten wel in balans blijven vind ik. Daarom het volgende aanbod:

U mag mij vragen stellen. Over ICT en e-learning. Gerelateerd aan leren en onderwijs. Anything goes!
Ik pik een keer in de week een vraag er uit die ik beantwoord. Dit antwoord kunt u dan lezen op mijn MySite en/of blog. Of we nemen de antwoorden op in de nieuwsbrief.

We noemen dit dan het “vragenuurtje”.

Dus vanaf vandaag probeer ik zo eens in de week een vraag van een collega te beantwoorden. Die post ik in ieder geval op mijn INHolland-blog, maar ik zal de bijdragen ook hier posten.

Ik zal in een latere post wel eens dieper ingaan op mijn haat-relatie met die formele inbox van mijn werk-account. Zo jaren ’90! Ik wil ook kritisch kijken naar hoe ik communiceer met mensen of hoe een organisatie mij dwingt te communiceren. Formeel vs. informeel. Belangrijk onderdeel van mijn missie: vlak leren.

Ik zal binnenkort wat doen aan die titel. Vragenuurtje. Pfff.

Mobiele versie afsluiten