Samen met mijn collega Hans Rader organiseer ik binnenkort een cursus Ontwerpen van effectieve leerprocessen met didactische inzet van technologie. Wij doen dit in opdracht van de dienst Professionaliseren van de hogeschool, waarvoor wij ook de cursus Basiskwalificatie Didactische Bekwaamheid (BDB) uitvoeren. In de BDB-cursus raak je allerlei onderwerpen aan, o.a. het thema ICT en onderwijs en het ontwerpen van onderwijs, maar echt ruimte voor verdieping is er dan niet. Middels deze spin-off willen wij collega’s (bijvoorbeeld BDB-alumni) die interesse hebben voor deze thema’s de ruimte geven voor deze inhoudelijke verdieping, en hun professionalisering ondersteunen. Bovenstaande video-introductie hebben Hans en ik gebruikt om de cursisten een beeld te geven van de cursus.
Ik hoor graag uw reactie!Reactie annuleren
Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.
Voor de kerstvakantie verzorgde ik een bijeenkomst voor cursisten van de BDB (Basis Didactische Bekwaamheid) over het thema blended learning. …
Vanochtend verzorgde ik het ochtendgedeelte van de achtste BDB-bijeenkomst. Twee weken geleden, gelijk na de vakantie, verzorgde ik de zevende bijeenkomst over blended learning, maar door drukte was ik niet in de gelegenheid om mijn reflecties op te schrijven via een blogpost. Nu …
Gisteren organiseerde ik samen met mijn collega’s het ochtenddeel van de zesde BDB-bijeenkomst voor een groep ’nieuwe collega’s’ in Haarlem. We zijn over de helft van het traject. Vanochtend stond in het teken van het introduceren van de opdrachten voor de tweede periode …
Hi Jeroen,
Is dit alleen voor medewerkers van de hogeschool of ook voor ‘vo-buitenstaanders’?
Groet, Kees Koopman
Coördinator Onderwijs & ICT
Dag Kees,
Deze is idd gericht op collega’s van de hogeschool en hun specifieke context. Maar wie weet. Wellicht dat Inholland Academy iets soortgelijks aanbiedt? Voor het echte werk kan ik je altijd de masteropleiding Leren en Innoveren aanraden. 😉